close

Darling don't be afraid,

Cause I'll love you for a thousand years, and more...

Wherever you are.

twilightost  

A Thousand Years-Christina Perri

Heart beats fast
Colors and promises
How to be brave
How can I love when I'm afraid to fall
But watching you stand alone
All of my doubt suddenly goes away somehow
One step closer

I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

Time stands still
Beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything take away
What's standing in front of me
Every breath
Every hour has come to this
One step closer

I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more

One step closer
One step closer

I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I love you for a thousand more

 

【中譯】

心跳加速
絢爛和承諾
該怎麼變勇敢
如果害怕失敗 又該如何去愛
但是看著你獨自站在那裡
突然間我的遲疑 不知為何全都消失一空
再靠近一步

等待你的每天我都有如行屍走肉般
親愛的不要害怕 我已經愛著你
有千年之久
我會愛著你遠遠超過千年

時光停留
她美麗依舊
我會變得勇敢
我不會讓任何事物奪走
我眼前的一切
每個呼吸
每個時刻 都是為了這個
再靠近一步

等待你的每天我都有如行屍走肉般
親愛的不要害怕 我已經愛著你
有千年之久
我會愛著你遠遠超過千年

一直以來我總相信我會找到你
時間已經將你的心引領到我這裡
我愛著你已有千年之久
我會愛著你遠遠超過千年

更靠近一步
更靠近一步

等待你的每天我都有如行屍走肉般
親愛的不要害怕 我已經愛著你
有千年之久
我會愛著你遠遠超過千年

一直以來我總相信我會找到你
時間已經將你的心引領到我這裡
我愛著你已有千年之久
我會愛著你遠遠超過千年

前幾天搭計程車的時候,
司機車上放的音樂,
剛上車的時候因為有事要跟姐姐講,
所以一直低頭傳line,
但是覺得這首歌好好聽,
突然抬頭才發現司機先生車上有電視耶!
然後剛好就是這個MV,
我才知道這是暮光之城的歌,
可能我之前就聽過了,可是因為說實在的,
"破曉"兩集我都沒看,根本不記得這首歌,
回想再回想才覺得好像我之前有想找暮光之城的歌,
但根本記不起來是什麼歌(老了...)

上網找歌詞之前,自己聽了幾遍,
其實也沒有全聽懂,但是重要的都有聽到,
所以除了覺得旋律很好聽以外,也覺得意境挺美的。
然後看到有網友說:
"很喜歡那種等待和終於找到你的感覺。
不用擔心阻礙我們的任何事物,因為我愛著你已遠遠超過千年。
(引自【歌詞】A Thousand Years (破曉主題曲:千年之戀)
整個很想跟這位give me five。

不過歌詞的部分,有幾句我不太確定怎麼翻比較好,
多方參考各網友的版本後,組合成我自己的感覺,
所以如果有看到很像是抄襲你的idea,
抱歉,我承認我有偷用。

沒看"破曉"的原因主要兩個,
一個是我覺得貝拉有時候真的很白目,
另一個是我覺得Kristen Stewart現實生活中也很貝拉,
所以,都是因為同一個人,讓我沒衝動去看破曉(很會牽拖),
但是我覺得"蝕"超好看的,
以前三部來說,我最喜歡"蝕"。

或許,哪天電視台又再播"破曉"的時候,
我會甘願的把它看完..吧。

arrow
arrow
    全站熱搜

    penguinchiu 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()